سبز
• مرتبط با سلامت، آرامش، طبیعت
• مرتبط با ثروت و افراد و برندهای ثروتمند
• مورد استفاده در فروشگاه ها برای ایجاد حس آرامش برای مشتریان
• استفاده مکرر در امور مربوط به حفاظت از محیط زیست
آبی
• مورد علاقه آقایان
• مرتبط با آرامش، آب، اعتماد
• ایجاد احساس امنیت و اعتماد به برند
• کاهش اشتها و افزایش بهره وری
• رایج ترین رنگ برای ادارات و برندهای محافظه کار
• آرام کننده ذهن
• افراد جوان رنگ آبی را به بلوغ نسبت می دهند.
قرمز
• ایجاد احساس نوعی ضرورت
• مرتبط با حرکت، هیجان، اشتیاق
• پرانرژی و جلب توجه کننده
• تاثیرگذار بر اعصاب انسان، افزایش فشار خون و ضربان قلب
نارنجی
• نشانگر احتیاط ورزیدن
• استفاده رایج برای جذب مشتریانی که فقط به تماشای ویترین ها می پردازند.
• تحریک کننده بخش منطقی مغز و ایجاد اشتیاق
• در صورت استفاده بیش از حد باعث ایجاد تشویش و اضطراب می شود.
بنفش
• تحریک کننده توانایی حل مسئله» و خلاقیت ذهنی
• استفاده رایج برای فرآورده های زیبایی و ضدپیری
• نشانگر برند، محصولات و خدمات خلاقانه، هوشمند و مبتکرانه
سفید
• استفاده شده برای نشان دادن بی رنگی یا خنثی بودن
• می تواند نشانگر خلاقیت نیز باشد.
خاکستری
• استفاده بیش از حد آن باعث ایجاد احساس پوچی می شود.
• در عین زیبایی ممکن است احساس پیری، مرگ و افسردگی را در انسان برانگیزد.
مشکی
• رنگ قدرت، اعتبار، ثبات و توانایی
• اغلب به عنوان نماد هوش به کار می رود.
• اگر بیش از حد استفاده شود، باعث خستگی مشتری می شود.
به درستی از نظریه رنگ ها استفاده کنید.
• کنتراست بدهید.
• از یک طیف رنگی استفاده کنید.
طیف های رنگی به طراحی شما احساس و جان می بخشند.
1. استفاده از رنگ های روشن تر باعث ایجاد هیجان و کنش گرایی بیشتر خواننده/ مشتری می شود.
2. استفاده از رنگ های خنثی زمانی منطقی خواهدبود که بخواهید اطلاعات مهم و نسبتا سنگینی را به خواننده/ مشتری انتقال دهید.
استفاده از رنگ ها در بازاریابی چه نتایجی به همراه دارند؟
• یک درصد مصرف کنندگان براساس رایحه یا صدا تصمیم گیری کرده اند.
• سه درصد مصرف کنندگان به بافت محصول نگاه کرده اند.
• 93 درصد مصرف کنندگان بر روی ظواهر بصری محصول متمرکز شده اند.
رنگ اغلب می تواند تنها دلیل خرید یک محصول باشد.
• 52 درصد مصرف کنندگان، در صورت عدم رضایت از زیبایی دکور فروشگاه، دیگر به آنجا نمی روند.
• 80 درصد مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ می تواند عامل شناخت و شهرت یک برند باشد.
نتیجه گیری:
استفاده از رنگ در بازاریابی به نیازها و فرهنگ مشتریان بستگی دارد. اگرچه ممکن است رنگ ها در هر کشور معنای خاصی داشته باشند، برندهای هوشمند می توانند از این عامل به بهترین شکل ممکن به نفع خود استفاده کرده و مشتریان بیشتری جذب کنند.
مطلب بازاریابی براساس روانشناسی رنگها در سایت مفیدستان.
برنج دریایی میتواند غذای ۲۰۰ میلیون نفر را تأمین کند
• ,رنگ ,استفاده ,ها ,ایجاد ,مصرف ,درصد مصرف ,مصرف کنندگان ,از رنگ ,• رنگ ,رنگ ها ,براساس روانشناسی رنگها ,بازاریابی براساس روانشناسی ,باعث ایجاد هیجان
درباره این سایت